Sebut tentang kucing,aku hairanlah kenapa kesemua tiga-tiga ekor kucing aku mendapat penyakit selsema? Kasihan aku melihat keadaan mereka,lesu tidak bermaya. Berat badan mereka pula semakin hari semakin menurun.Setiap kali mereka bersin,akan kedengaran seperti orang batuk kering. Tafsiran aku,penyakit selsema mereka semua tu ade kene mengene dgn keadaan cuaca sekarang,musim hujan. Ape yg menjadi tanda tanya kepada aku,adakah penyakit selsema kucing-kucing aku itu akan membawa kepada penyakit berjangkit dan kami sekeluarga akan terdedah kepada penyakit itu? Tambahan lagi,anak perempuan aku yg berumur 4tahun ada mengalami penyakit yang berkaitan dengan jantung dan aku sangat bimbang jikalau penyakit selsema kucing-kucing aku itu akan membawa kepada penyakit yang berbahaya. Entahlah kucing,sudah nasib engkau sakit di musim hujan.


Post a Comment Blogger

 
Top